[O2] 1.9 tdi i wskazania temperatury cieczy chłodzącej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariuszb44
    Classic
    • 2009
    • 9

    [O2] 1.9 tdi i wskazania temperatury cieczy chłodzącej

    Dyrektor wraz ze swoja sekretarką wyjechał w delegacje....po "zakrapienej kolacji" dyrektor dzwoni do sekretarki Krysi i mówi....."pani Krysiu polecenie słuzbowe - proszę przyjsc do mnie do pokoju......Krysia wiedzac co dyrektor ma na mysli odopwida mu, ze jest "niedysponowana"....na to dyrektor podniesionym głosem karze Krysi przyjsc....i tak tez uczyniła. rano dyrektor sie budzi patrzy na ręce cale we krwi...mysli sobie kogoś zabiłem....idzie do łazienki patrzy w lustro cała twarz we krwi...o qrwa kogoś zjadłem
  • vel
    Drive
    • 2008
    • 71

    #2
    [O2] 1.9 tdi i wskazania temperatury cieczy chłodzącej

    Jako, że jest to mój pierwszy diesel mam takie zapytanie odnośnie wskazań temperatury cieczy chłodzącej, bo nie wiem czy to jest norma

    Sytuacja ma się następująco. Rano odpalam auto w garażu podziemnym, panuje tam temperatura ok +5 stopni (wg wskazań komputera pokładowego). Temperatura w ostatnich dniach na zewnątrz to ok -2 do -5 stopni. Ponieważ po drodze mam nieco korków, to auto w zasadzie osiąga roboczą temperaturę cieczy 90 stopni po ok już 3-4km maksymalnie. No i teraz jak załączę ogrzewanie (auto półautomatyczą klimatyzacją, więc mam pokrętło normalne) to gdy auto stoi sobie w korku (a przynajmniej sporo stoi albo się turla na jedynce) to temperatura cieczy potrafi spadać tak nawet w okolicę 70 stopni (tak na oko patrząc po podziałce) - pytanie czy to jest normalne w dieslu czy coś jest nie tak? Bo jak już wydostałem się z korka i zacząłem normalnie jechać do temperatura wróciła na 90 stopni i się trzymała
    Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
    Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      vel, w mroźne dni jest to naturalne zjawisko. Po prostu silnik TDI na postoju nie wytwarza na tyle ciepła aby utrzymać temperaturę 90°C w obiegu cieczy chłodzącej. Jak jedziesz to auto jest obciążone i więcej ciepła odbiera układ chłodzący co przekłada się na temperaturę cieczy chłodzącej. Opisując to najogólniej nie wchodząc w szczegóły techniczne.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        tak to normalne - nagrzewnica to tak jakby druga chlodnica - diesel ma duza sprawnosc wiec oddaje malo ciepla na zewnatrz

        Komentarz

        • vel
          Drive
          • 2008
          • 71

          #5
          okay, czyli wszystko w porządku

          od razu z rozpędu jeszcze zapytam w takim razie, czy jeśli od razu sobie puszczę ciepełko (bo leci już takowe po niecałym kilometrze) to w związku z tym nie ma to pewnie wpływy na tempo grzania się cieczy

          oraz od razu punkt numer 2 - skoro temperatura mi spada mimo, że była na roboczej to wolno już korzystać z przyjemności buta w podłodze czy wtedy dalej należy spokojnie aż nie powróci do 90 stopni ?
          Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
          Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

          Komentarz

          • pantol
            Elegance
            • 2004
            • 754

            #6
            Ja ostatno jak robiłem sobie cieplej w szoferce (podczas trasy około 100km) to mi temperatura silnika spadała tak do 1/3 wskazania. Jak zmiejszałem nawiew i temperature to temp. silnika wracała do normy :?
            Diesel jako maszyna cieplna lepiej wykorzystuje enrgię spalania - a co za tym idzie mniej spala niz silnik benzynowy. Niestety coś za coś. W zimę marźniesz w imię oszczędności ON :twisted:
            Jarek "Vinci"

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez vel
              oraz od razu punkt numer 2 - skoro temperatura mi spada mimo, że była na roboczej to wolno już korzystać z przyjemności buta w podłodze czy wtedy dalej należy spokojnie aż nie powróci do 90 stopni ?
              a nie możesz się przez chwilę jazdy powstrzymać od buta w podłodze? :wink:
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • vel
                Drive
                • 2008
                • 71

                #8
                no mogę, mogę, ale wychodzi na to, że jakbym tak chciał sobie porządnie nagrzać w aucie to zawsze wskazówka będzie opadać przynajmniej przy jakimś postoju, dlatego pytam
                Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8033
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  vel, ale zaraz po ruszeniu wraca do normy do 90°C.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • vel
                    Drive
                    • 2008
                    • 71

                    #10
                    AdamB, w sumie racja, po maksymalnie 100-200m

                    dzięki za wypowiedzi, temat uważam za wyczerpany
                    Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                    Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                    Komentarz

                    • zurcio
                      RS
                      • 2008
                      • 2046

                      #11
                      Zamieszczone przez vel
                      Temperatura w ostatnich dniach na zewnątrz to ok -2 do -5 stopni.
                      A co kolega powie na -19'C, dzisiaj rano i obecnie -13'C.
                      90' na szafie ciężko w mieście osiągnąć ... podjedziesz kawałek i stoisz a chce się ciepełka ... :diabelski_usmiech
                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                      Komentarz

                      • vel
                        Drive
                        • 2008
                        • 71

                        #12
                        Zamieszczone przez zurcio
                        a chce się ciepełka ... :diabelski_usmiech
                        to akurat nie problem, bo ja jestem takim już człekiem, że mi zawsze ciepło, ale bardziej chodzi mi o ładne podgrzanie szyb i odparowanie ewentualnie itp itd bo gdyby nie to, to w zasadzie bym mógł nie mieć ogrzewania :diabelski_usmiech
                        Srebrna O2 1.9TDI Ambiente
                        Beżowy Hyundai Getz 1.1 LPG

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8033
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          vel, cieszę się że mogliśmy pomóc :szeroki_usmiech
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • rrysio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 493

                            #14
                            Zamieszczone przez vel
                            oraz od razu punkt numer 2 - skoro temperatura mi spada mimo, że była na roboczej to wolno już korzystać z przyjemności buta w podłodze czy wtedy dalej należy spokojnie aż nie powróci do 90 stopni ?
                            Według mnie w takim przypadku olej jeszcze nie doszedł w okolice 80st - więc z butem bym poczekał. Ale tylko wskaźnik temperatury oleju prawdę Ci powie

                            Zamieszczone przez pantol
                            Ja ostatno jak robiłem sobie cieplej w szoferce (podczas trasy około 100km) to mi temperatura silnika spadała tak do 1/3 wskazania. Jak zmiejszałem nawiew i temperature to temp. silnika wracała do normy :?
                            Jeżeli w trasie (w trakcie normalnej jazdy) takie coś Ci się działo to wydaje mi się, że masz termostat do wymiany.
                            U mnie temperatura potrafi odrobinę spaść tylko w czasie postoju (korek itp.) i to zanim temperatura płynu dojdzie do 90st. Jeżeli już dojdzie do 90-ki i chwilę tam pobędzie to nie spada nawet w korku.

                            Komentarz

                            • dziubas
                              Classic
                              • 2006
                              • 32

                              #15
                              Panowie nie zapominajmy o chłodnicy oleju a raczej o wymienniku ciepła,bo chłodnicą staje się dopiero jak temp. oleju przekroczy temp. cieczy chłodzącej.W fazie rozgrzewania silnika ciecz chłodząca oddaje ciepło podgrzewając olej!!!Jeżeli do tego dodamy oddawanie ciepła w nagrzewnicy.....!!!!!!
                              Jeżeli obie temp. zrównają się wtedy przestaje spadać temp. na postoju!

                              Komentarz

                              • arci9
                                RS
                                • 2004
                                • 2007

                                #16
                                Zamieszczone przez vel
                                napisał/a:
                                oraz od razu punkt numer 2 - skoro temperatura mi spada mimo, że była na roboczej to wolno już korzystać z przyjemności buta w podłodze czy wtedy dalej należy spokojnie aż nie powróci do 90 stopni ?
                                Zamieszczone przez rrysio
                                Według mnie w takim przypadku olej jeszcze nie doszedł w okolice 80st - więc z butem bym poczekał. Ale tylko wskaźnik temperatury oleju prawdę Ci powie
                                mój wskaźnik temp oleju pokazuje czasami ledwo 60 stopni mimo, że właśnie niedawno wskaźnik cieczy pokazał 90 stopni.

                                Więc zanim olej nabierze temp roboczej (IMO od 80stopni) to jeszcze radził bym chwilę pojechać

                                Komentarz

                                • progressowy
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 453

                                  #17
                                  Panowie,jezeli na dworzu mamy ok 7stopni autko słabo sie nagrzewa a z załaczonym ogrzewaniem jeszcze wolniej to normalne? Dodam,ze autko osiagnie podczas jazdy temperature 90 stopni ;ecz kiedy zatrzymam sie i załacze na max ogrzewanie to temperatura na wskazniku opada. Cos mi sie wydaje,ze jest nie tak.
                                  Prosze o nr katalogowy termastatu do mojego autka.
                                  Nr czesci juz znalazlem.
                                  Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez progressowy
                                    Panowie,jezeli na dworzu mamy ok 7stopni autko słabo sie nagrzewa a z załaczonym ogrzewaniem jeszcze wolniej to normalne? Dodam,ze osiagnie podczas jazdy temperature 90 stopni i zatrzymam sie załacze na max ogrzewanie to temperatura na wskazniku opada. Cos mi sie wydaje,ze jest nie tak.
                                    to jest prawidłowe działanie, puki się motor porządnie nie nagrzeje to tak będzie się zachowywała wskazówka od temp.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • progressowy
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 453

                                      #19
                                      Czyli,nie potrzebnie umowiłem sie na wymiane termostatu? Temperatura nie opada podczas jazdy,tylko podczas postoju lub jazdy emeryckiej i to z włączonym nawiewem goracego powietrza na max. Autko po niecałych 3km wieje cieplym nawiewem mimo,ze wskaznik nie drgnał. Podczas dłuzszej trasy temperatura wskazywana to 90stopni. Nawiewu na maxa nie odkrecam bo rodzinka poczuła by sie jak w saunie..
                                      Pytam,poniewaz w poprzednim aucie bmw e60 termostat dławił co zasygnalizowało na kompie pokładowym za wysoka temp cieczy. Diagnoza,wymiana,termostat,plyn i 500zł poszło. I to robione poza aso bmw. He=musiałem zostawic autko w przydroznym warsztacie. Do domku wracalismy cała rodzinka PKP
                                      Stąd też wydaje mi sie dziwne zachowanie wskaznika, wyżej opisanego.
                                      Co powiecie o jakości marki VERNET produkujacego termostaty?
                                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez progressowy
                                        Czyli,nie potrzebnie umowiłem sie na wymiane termostatu? Temperatura nie opada podczas jazdy,tylko podczas postoju lub jazdy emeryckiej i to z włączonym nawiewem goracego powietrza na max. Autko po niecałych 3km wieje cieplym nawiewem mimo,ze wskaznik nie drgnał. Podczas dłuzszej trasy temperatura wskazywana to 90stopni. Nawiewu na maxa nie odkrecam bo rodzinka poczuła by sie jak w saunie..
                                        jak ustawisz na max to na pewno wskazówka będzie opadała, też mam podobnie i puki auto się porządnie nie rozgrzeje to nawet jak wskazówka dojdzie do tych 90 stopni a ja dojadę do korka i w nim będę stał to wskazówka od temp zacznie opada, dizle tak mają.
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • pskosz
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 703

                                          #21
                                          Trochę odświeże temat
                                          Wprawdzie OI ale może ktoś mi wyjaśni.
                                          Dziś jechałem (-15) 35 km w jedną stronę i z powrotem dosyć dynamicznie tak do 100 km/h , tak żeby nie przekraczać 2000 obr/min. I nagrzał mi się tylko do 45 stopni, w samochodzie ciepło, jak wyłączyłem grzanie to wskazówka się nie ruszyła, więc znowu włączyłem.
                                          Czy tak ma być???

                                          A -ha
                                          czujnik temperatury wymieniony, termostat wymieniony, płyn chłodzący krzepnięcie poniżej -40 stopni
                                          pozdrowienia

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez pskosz
                                            Czy tak ma być???
                                            przy czymś takim:

                                            Zamieszczone przez pskosz
                                            tak żeby nie przekraczać 2000 obr/min.
                                            nie ma prawa być inaczej
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • pskosz
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 703

                                              #23
                                              Czyli trzeba jak się trochę ogrzeje to poprzeciągać obroty żeby się zagrzał.
                                              Jutro może spróbuje jak będzię sięmi chciało wyjść z domu
                                              pozdrowienia

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez pskosz
                                                Czyli trzeba jak się trochę ogrzeje to poprzeciągać obroty żeby się zagrzał.
                                                Jutro może spróbuje jak będzię sięmi chciało wyjść z domu
                                                dokładnie, ale też bez przesady :!:
                                                jedziesz do 2500 i już zaczyna się grzać
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                Pracuję...